چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403
شناسه خبر:1302

مقام و منزلت امام حسین علیه‌السلام در نزد اهل سنت بسیار والاو مقدس است

  • انداز قلم

 

 

⚫️مقام و منزلت امام حسین علیه‌السلام در نزد اهل سنت بسیار والاو مقدس است

▪️امام حسین علیه‌السلام تنها مختص به شیعه نیست و متعلق به مکتب اسلام و همه انسان‌هایی است که به دور از همه تعلقات و نگرش‌ها به مکتب اسلام نگاه می‌کنند.

▪️مقام والای امام حسین علیه‌السلام را باید در احادیث و سخنان حضرت رسول اکرم(ص) جستجو کرد، آنجا که در منابع معتبر اهل سنت می بینیم و می خوانیم پیامبر بزرگوار اسلام آنقدر امام حسین علیه‌السلام را دوست داشت که لبهای مبارک ایشان را می بوسید و ایشان را بر شانه ی خود می نهاد و می فرمود: « احب اهل بیتی الحسن و الحسین » محبوب ترین اهل بیت من حسن و حسین علیهم السلام هستند.

▪️قیام امام حسین علیه‌السلام برای امر به معروف و نهی از منکر بود و برای مسلمانان و همه آزادگان جهان این پیام را در بر داشت که در برابر ستم سکوت نکرده و با ظالمان حتی با نثار جان خود، مبارزه نمایند.

▪️اهل سنت بر این نکته اتفاق نظر دارند که قیام امام حسین علیه‌السلام برای حفظ دین جدش «رسول‌ الله» بوده است.

▪️امام حسین علیه‌السلام دارای درجه ولایت و حامل تمام صفات نیکو و حسنه بود و به حق در راه و مسیر دین رسول‌الله و اصحاب آن حضرت قدم نهاد اما یزید شیطان صفت بود و احکام دینی را زیر پا گذاشته بود و با شهادت مظلومانه امام حسین علیه‌السلام، خود را مورد لعن و نفرین خدا و خلق خدا قرار داد.

▪️بسیاری از علمای برجسته و بزرگان اهل سنت از جمله «علامه تفتازانی» یزید و دارو دسته اش را به سبب به شهادت رساندن امام حسین علیه‌السلام و یارانش و توهین به اهل بیت پیامبر، مورد لعن و نفرین قرار داده‌اند.

▪️روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری پیرانشهر

ارسال نظر به عنوان مهمان

نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
  • هیچ نظری یافت نشد

تماس با شهردار ( صفر تفاخر )

 

تعرفه عوارض محلی شهرداری پیرانشهر سال 1403

فایل طراحی تقاطع ماموستا هه ژار

اطلاعیه و آگهی

آمار بازدید

امروز47
این ماه2594
کل740168

4
آنلاین
چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403 03:54
طراحی شده توسط CoalaWeb

محبوب ترین مطالب سایت

پنل بنرها